Win-win för höstens varmaste kampanj

Ullmax heter företaget som drivit “Höstens varmaste kampanj” vilken nu är avslutad. En fantastisk insats är gjord av föreningslivet (bland annat Älvsby Ryttarförening) som sålt deras produkter. Totalt skänker nu företaget 51 475 kr till Världens Barn.

varldensbarn_ullmax_header_avslutad_600x600

Sedan 2001 har Ullmax varit en del av Nordens föreningsliv. Företaget är en populär samarbetspartnern för föreningar, lag och grupper som vill få en extra intäkt till sin verksamhet. Älvsby Ryttarförening är en av föreningarna som nappade på idén att sälja deras funktionskläder, vilket inbringade en bra slant till föreningkassan. 30% av den totala försäljningssumman på dryga 150 000 kronor tillfaller nämligen ryttarföreningen.

-Det blev en vinst på 49 000 kronor vilket var långt över förväntan, säger Rebecca Harnesk, ÄRF och avslöjar ett det tidigare rekordet för intjänade pengar låg på 37 000 kronor. – Fast då sålde vi andra produkter, förklarar hon.

tjana-pengar-med-ullmax_se2_1000x500

Det var alltså första gången ÄRF sålde Ullmax funktionskläder, men av resultatet att döma blir det nog en återkommande samarbetspartner. Att föreningen dessutom bidragit så att pengar gick till Världens Barn kom som en positiv överraskning för Harnesk.

-Det visste jag inte, men det var ju roligt att höra, avslutar hon.

 

Läs gärna mer om Världens Barn och de projekt som pengarna kommer att användas till.

 

ANNONS:

spokkvall-1

Om Skribenten
Vår reporter Sara är en aktiv sexbarnsmamma som ger järnet med järnen i elden. Eller vad man ska säga. Med tre firmor att handskas med, affärssamarbeten och träning som intressen, kan man säga att det är fullt upp.