Höga betyg till Sparbank Nord

11 OKT 2014
Skrivet av :

Sparbanken Nord får höga betyg av kunderna, enligt Svenskt Kvalitetsindex senaste mätning av kundnöjdhet i bankbranschen. Banken ligger över snittet för bankbranschen.

20141011_spaernord_puff

I topp hos privatkunderna

Privatkunderna ger Sparbanken Nord ett mycket högt betyg och toppar därmed närliggande banker i Norrbotten. I årets mätning redovisas ett betyg på 76,9 att jämföra med branschsnittet 69,0. Företagskunderna ger betyget 71,7 och även här ligger vi över branschsnittet på 70,5.

Kunderna upplever att banken har hög service. Speciellt personalens bemötande och engagemang uppskattas mycket positivt. De gillar också att de kan göra sina bankärenden via mobil, internet och telefon och de tycker att det är enkelt att vara kund i Sparbanken Nord.

– Vi är stolta över det fina resultatet och nu gäller det att fortsätta leva upp till kundernas förväntningar på vår service och våra erbjudanden, säger Gunnar Eikeland, vd i Sparbanken Nord.
Kunderna uppskattar bankens samhällsengagemang

Undersökningen visar också att Sparbanken Nords starka samhällsengagemang bidrar en hel del till kundernas betygssättning.

– Det viktigaste uppdraget för oss är att skapa förutsättningar för en långsiktig hållbar ekonomi för kunderna, regionen och banken. Och därför känns det extra roligt att det arbetet också har betydelse för kunderna och hur nöjda de är med banken, säger Gunnar Eikeland.

Deras hemsida: Här !

Källa Bankens pressmeddelande.

Om Skribenten
Trodde att han gått i pension men har insett att han nu har mer att göra än han någonsin haft som grönklädd.