Älvbyhus stärker sin position som nummer ett

13 MAJ 2013
Skrivet av :

Älvsbyhus stärker sin position på den svenska småhusmarknaden. Det visar siffror från byggfakta.

 

Elisabeth Ennefors.

Elisabeth Ennefors.

Som vanligt är Älvsbyhus nummer ett på listan. Men mer glädjande är att företaget ökar sina marknadsandelar med 2,5 procent från den senaste mätningen (åtminstone sedan vi på Älvsbyn Just Nu senast skrev om statistiken. Då hade Älvsbyhus drygt tio procent av småhusmarknaden).

I april hade Älvsbyhus hela 12.6 procent av alla sökta bygglov i Sverige.
” Vi får fler och fler kunder som kontaktar oss och är nyfikna på och intresserade av våra hus. Många har vänner och bekanta som byggt och bor i Älvsbyhus, med goda erfarenheter” skriver Elisabeth Ennefors, kommunikationschef, på sin blogg.
Den nya husmodellen Saga tros också bli en storsäljare.
– Vi har kopierat populära villor från andra hustillverkare och hoppas slå dem på fingrarna, berättade Kent Johansson, VD, med glimten i ögat vid den senaste företagarfrukosten.

Nya husmodellen Saga.

Nya husmodellen Saga.

Elisabeth Ennefors skriver också att kunderna börjat uppmärksamma de nyheter och förändringar Älvsbyhus presenterat i husprogrammet, såväl nya husmodeller som nytt i kök, badrum, innertrappa, nya tillval med mera.
Det kanske starkaste argumentet är priset – det bästa på marknaden.
“Extra kul att så många också följer oss på Facebooksidan och även läser alla de bloggar som våra kunder skriver. Med såväl positiva som negativa erfarenheter, mycket händer under en byggprocess, det är ett stort projekt”, skriver Elisabeth och fortsätter:
“Vår kundenkät visar att 9 av 10 kunder absolut vill rekommendera Älvsbyhus till sina vänner och bekanta. Det tycker vi är bra!”
Läs mer på Elisabeths blogg genom att klicka här…

Om Skribenten
Frida är en inspirerad tvåbarnsförälder som kan liknas vid en schweisisk armékniv; multifunktionell till max. Förutom idéer producerar hon annonser och artiklar. Brinner för (och med) byaanda och drömmer om världsfred.