Kommunen satsar på ”silverpaket” i Boden

03 DEC 2012
Skrivet av :

Världens största orienteringstävling, O-ringen kommer att arrangeras i Boden under sommaren 2013. Tävlingen kommer att pågå under 20-26 juli, och arrangörerna förväntar sig cirka 20 000 besökare. Som en del i Älvsbyns kommunikationsstrategi väljer nu näringslivschef Pär Jonsson att köpa marknadsföringsplats för 50 000 kronor.

Pär Jonsson, näringslivschef i Älvsbyns Kommun. Foto: Peter Lundberg

– Vi kommer att nå en viktig målgrupp – barnfamiljer – och min förhoppning är att få dem att göra en utflykt till Storforsen, säger Pär Jonsson och fortsätter:
– Lyckas vi med det bör det väcka ett intresse av att se mer av Älvsbyn, vilket i sin tur direkt gynnar handeln och besöksnäringen på orten.

I silverpaketet för 50 000 kronor får kommunen en monterplats, två halvsidesannonser i O-ringens egen tidning, en halvsida i programbladet och skyltar vid målgång och på tävlingstorget.

Med denna marknadsföring hoppas Pär Jonsson att sätta Älvsbyn på kartan.

– Det är en viktig del i kommunens varumärkesbyggnad.

 

 

Om Skribenten
Vår reporter Sara är en aktiv sexbarnsmamma som ger järnet med järnen i elden. Eller vad man ska säga. Med tre firmor att handskas med, affärssamarbeten och träning som intressen, kan man säga att det är fullt upp.