Polarbröd stöttar klassiker

02 AUG 2011
Skrivet av :

Polarbröd stöttar Fjällräven Classic. Startskottet för den populära fjällmarchen som lockar vandrare från hela världen sker den 4 augusti. 
De drygt 2000 deltagarna bjuds på Polarbröds nyttigaste bröd som bär det passande namnet Rågstyrka.

Kvalitetstid kan vara att plötsligt stå öga mot öga med en ren. Eller att sitta samlad med sina vänner kring en knastrande lägereld med utsikt över magnifika fjällmassiv. Det var denna kärlek för naturen som lade grunden för Fjällräven.

Därför har Fjällräven sedan 70-talet organiserat vandringar i världens vackraste miljö – den svenska, lappländska fjällvärlden. Såväl nyfikna nybörjare och erfarna friluftsmänniskor har följt med på äventyret.

På 70-talet fick Fjällrävenveckorna stadsmänniskor att våga sig ut i fjällvärlden kring Riksgränsen. Idag är Fjällräven Classic ett populärt äventyr som lockar friluftsfolk från hela världen. Fjällräven Classic är till för alla naturälskare. En 110 kilometer lång vandring fylld av dramatisk vildmark och härliga människor.

Marika Nyman, varumärkes-
chef på Polarbröd

– Fjällrävens filosofi stämmer väl överens med Polarbröds värderingar. Därför stöttar vi Fjällräven Classic och bjuder vandrarna på vårt allra nyttigaste bröd Rågstyrka, säger Polarbröds varumärkeschef Marika Nyman.

Om Skribenten
Frida är en inspirerad tvåbarnsförälder som kan liknas vid en schweisisk armékniv; multifunktionell till max. Förutom idéer producerar hon annonser och artiklar. Brinner för (och med) byaanda och drömmer om världsfred.